Liten mössa!

Eller rättare sagt, alldeles för liten mössa.

Idag köpte jag det gulliga mönstret, Chouette, på Ravelry.
Jag började med att leta i mina garngömmor och hittade lite alpacka från M&K, det fick duga.
Sen satte jag fart på stickorna och med avbrott för matlagning och ätande och facebookande, så stickade jag på.
Nu är mössan klar men, som sagt, den är för liten, så jag tänker inte sätta dit tofsar och sy fast ögonen. Den ska repas upp och göras om!

20121126-214606.jpg

7 kommentarer

Filed under Garn

7 responses to “Liten mössa!

  1. Annelie

    Men den va ju söt, kanske behövs lite tjockare garn och grövre stickor för att få den större

  2. Något för ditt söta barnbarn?

  3. Pingback: Liten blir större! | garnomera

  4. Carina

    Vilken härlig mössa, var har du hittat detta mönster??
    Eller delar du med dig av det?

Kommentera

