Reservstickning!

Reservstickning, det är för mig, en stickning som ligger redo i sin stickpåse och som jag slänger ner i väska om jag plötsligt kommer på att det kommer och bli lite oväntad sticktid. Det där blev en lång mening, men du förstår vad jag menar, hoppas jag.
Kanske det finns ett bättre namn på en sådan stickning, vad vet jag 😀

Nu måste jag fixa en ny reservstickning för den gamla blev precis klar.

Det är, såklart, en Pyttipanna som är stickad i Manos Silk Blend Fino.
Jag har använt stickor nr 5, 35 uddar och hela sjalen väger 48 gram.

Jag älskar att kunna få ut en hel sjal med så lite garn.
På första bilden är sjalen oblockad!

20121204-214337.jpg

20121204-214354.jpg

20121204-214405.jpg

20121204-214849.jpg

8 kommentarer

Filed under Garn, Pyttipanna, Stickat

8 responses to “Reservstickning!

  1. Snygg, som alltid…. Startade upp en sockstickning av den anledningen…. Men den är inge kul….

  2. Vilken fantastisk sjal!! Å reserv stickningar är ett måste 😉 jag brukar gardera mig med flera så man aldrig står utan 🙂

  3. pia

    Manos det blir som en mani…..

  4. Vilken härlig sjal och vilket vackert garn!!
    Nu håller jag på med en i Malabrigo´s Lace, kornblå, den blir så himla fin…;)

Kommentera

