Så himla kul!

Jag tycker det är så himla kul med Eva-lottas Kalenderstickning.
Jag älskar att lära mig nya tekniker och det får man verkligen göra, Eva-Lotta kan visst allt.
Den här uppläggningen kommer jag definitivt att använda fler gånger.
Sticka med två färger, det gör jag väldigt sällan och det är ju rätt konstigt för det är ju superkul.
Jag stickar med en färg i vardera hand och jag använder en teknik som gör att man, utan att släppa, snor garnet när det blir många maskor i följd. Det finns en Youtubelänk i högermarginalen. Bra att kunna: Sticka med två färger, sno trådar.

20121207-210246.jpg

Jag var lite sen i starten men snart är jag ikapp.

20121207-210432.jpg

Bara några ränder till och sen några små hjärtan.
Hjärtan har jag gjort förr, så det blir inget problem!

20121207-210545.jpg

6 kommentarer

Filed under Garn, Stickat, virkat

6 responses to “Så himla kul!

  1. Jättefina färger du har valt! Oj så många hjärtan du har gjort, men så är dom också beroendeframkallande. Kul att du gillar nya tekniker mm. /Eva-Lotta

  2. Isan

    Vad fint det blir! Och så söta hjärtan 🙂
    Ulrika (Isan)

  3. Som en söt karamell blir din….dock inte en mössa tror jag utan något helt annat…….som finns någonstans på EvaLottas blogg.
    För en mössa blir väldigt hööööööööööög – kolla in hos mig så får du se!
    :-))

Kommentera

