Västerås Knitters!

Vilken trevlig kväll jag haft. Jag blev inbjuden till ett Stickcafé i Västerås, Västerås Knitters.
Ett stort gäng med stickglada tjejer och en massa gott fika, kan det bli bättre?

Anledningen var att många av tjejerna har stickat Pyttipannasjalen och en av dom lärde jag känna när vi var på stickfesten ute på Härjarö. Så jag blev inbjuden som kvällens gäst.
Jag kom till Västerås redan på eftermiddagen och då fick jag tid att besöka Upplings, Västerås bästa garnaffär.
Det var också ett trevligt besök. Jag kommer in i butiken. Tjejen bakom kassan kollar på mig och säger:
Är det där en Pyttipanna?
Ja, säger jag.
Då säger hon: Är det du som är Pyttipannan?
Ja, säger jag.
Hon utbrister: Ja, jag har hört att du skulle komma till stan idag. Sen ropade hon på sin kollega: Kom, hon som har gjort Pyttipannan, är här!
Gissa om jag blev glad och även nästan lite generad, kände mig nästan som en kändis.

Nu har vi planer på att Västerås Knitters ska göra en utflykt och hälsa på Stickcafé i Prostgården!

20121210-215941.jpg

Det var roligt att Maja kom och var med en stund.

20121210-220056.jpg

Den här roliga Ugglan är en baginboxgömma, fotad i Upplings fönster.

20121210-220212.jpg

10 kommentarer

Filed under Garn, Roligheter, Stickat

10 responses to “Västerås Knitters!

  1. Lotta

    Pyttimamma!😉

  2. theweepingwillow

    Det var toppenkul att du kom 🙂

  3. I stickvärlden är du nog en lite kändis 🙂

  4. Moa

    Coolt, mamma! 😀 ❤

Kommentera

