Snart är det Jul!

Och jag har inte hittat min fart, alltså den som sparkar igång mig. Jag har massor att göra men inget blir gjort.
Jo, förresten, jag har tappat upp min glögg. Den blev väl sådär. Ganska god men lite väl grumlig, kanske.
Jag har googlat en del och läst om hur andra har gjort och fått lite tips. Så i går testade jag en variant som jag tog med till personalfesten. Jag blandade i lite vin i glöggen (70% glögg och 30% vin) och så lade jag i strimlat skal från en apelsin. Skalen hann ligga i ca tre timmar innan vi smakade. Jag tyckte om det och jag hoppas mina kollegor var ärliga när dom sa att det var gott.
Vi får se vad familjen säger i Jul.

På väg till personalfesten så passerade jag Enköpings torg. Där var det en högtidlig invigning av den nya skridskobanan. Jag gillar det här initiativet att ha en isbana på torget, mitt i centrum. Det såg väldigt trevligt ut med massor av ljus, värmande eldar och marschaller och en massa människor förstås!

20121221-105838.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

