Min egen glögg!

I början av november så satte jag en hink med glögg. Det var lite svårt att riktigt tro på att de skulle bli gott.

20121227-183124.jpg
Även om alla ingredienser, i sig, är goda.

20121227-183155.jpg
Jag fick receptet av en stickkompis som heter, Lotta. Tack, Lotta!

Glöggen stod halvt bortglömd under sex veckor innan den silades upp på flaskor.
Den blev lite trist i färgen och en aning grumlig, dessutom tyckte jag den blev lite för söt.
För att få en trevligare glögg så fixade jag till den lite.
Först så spädde jag ut den med rött vin. Två delar glögg och en del vin.
Jag har även rivit apelsinskal, som fått dra i en skvätt glögg ett tag, och blandat i.
Bara lite grann, som ett litet stänk av citrus.
Då blev den jättegod.

Att årets julklapp från jobbet var ett glöggset, var ju helt perfekt!

20121227-183852.jpg

20121227-183910.jpg
En kanna och fyra muggar, superfint!

4 kommentarer

Filed under Gott och blandat

4 responses to “Min egen glögg!

  1. Vilken snygg kanna. Skulle passa hemma hos Tomtan perfekt 😀 Östersunds komun ger oss presentkort och de lutar mot en bowlingkväll med familjen…. Eller en ansiktsbehandling…. Beror lite på hur mycket jag ”älskar” mina karlar just då 😀

Kommentera

