Desigual!

Idag har jag varit med Mia och Peter, en sväng till Stockholm.
Jag var där och bytte storlek på mina fina skinnvantar jag fick i Julklapp.
På Åhléns fyndade jag en fin kjol från Desigual. Jag blir så himla glad över alla fina färger och mönster, på deras kläder. Här är en bild på några detaljer.

20121228-185359.jpg
Jag hade även en önskan om att få tag i en lång rundsticka. Det gick inte så bra. Först så kollade jag på NK, där hade dom max 80 cm långa. Då tog jag tunnelbanan bort till Garnverket, där hade dom inte heller någon längre. Jag fortsatte med tunnelbanan (på samma biljett, tack och lov) till Odenplan och Ljungkvists Garn, dom hade inte heller längre än 80 cm. Ville man ha längre så fick man beställa, sa dom. Är det ovanligt att vilja ha en längre, jag menar, visst är vi väl ganska många som stickar med Magic loop?
Vi hann med både lunch och fika och sen var det väldigt skönt att få sätta sig på tåget och åka hem. När vi kommit hem var jag var så trött att jag var tvungen att ta mig en liten lur, vilket Ellen tyckte var en bra idé. Hon ville sova väldigt nära, mysigt!

20121228-190834.jpg

6 kommentarer

Filed under Roligheter

6 responses to “Desigual!

  1. Hej!
    Trend Tyg och Garn har långa rundstickor, om du vill ha lösa kablar, fast du kanske menar hela rundstickor?
    jag hade tänkt skicka dig en bild på min blå pyttipannasjal som jag har gjort i Malabrigos Lace, hur kommer jag åt din mailadress?

    TACK för en trevlig blogg, så himla kul att få inspiration mm.
    Jag önskar dig en riktigt god fortsättning!!
    Malin

    • Hej. Tack för tips 😀
      Jag kollade in din fina blogg och nu har jag hittat, både dig och din Pyttipanna, på Instagram.
      Online Stickcafé på Facebook, det får du bara inte missa, gå med 😀

      • TACK snälla du!
        Det plingade precis till på mobilen och då såg jag att det var du!:)
        Det här med facebook är ju lite tudelat för mig, skulle gärna vilja va med på Online Stickkafé, men jag får ta en sak i taget, börjar med Instagram…;)

  2. Alltid något, Instagram är riktigt kul. Man kan tagga sina bilder så dom hamnar i olika kategorier. Jag brukar tagga mina Pyttipannor, då hamnar dom ibland en himla massa mat, det är kul tycker jag 😀

  3. Så knäppt, först så är jag, garnomera och sen är jag Maria, och hela tiden är jag ju jag 😀

    • Jaha, då får jag alltså lära mig ngt nytt, herregud, hur ska jag få till det med dagens teknik???;) Jag får väl be ngn av sönerna om hjälp med ”taggarna”!
      Jo, det här med namn mm kan vara lite snurrigt ibland, svårt att veta vem man är, hi, hi…;)

Kommentera

