Nödvändigheter!

Jag har plockat ihop ett reseförråd med stickningar.
Jag ska på läger i helgen, först en lång bussresa dit och sen hoppas jag kunna klämma in lite sticktid, då och då. Efter lägret kommer jag att stanna kvar på lägergården för några dagars annat jobb. Då blir det nog också lite sticktid. Men, det måste vara enkel stickning, inget som kräver mönster och så, därför har jag laddat med lite olika varianter.
Tröjan jag håller på med, passar inte som resestickning, den kräver total uppmärksamhet och provning lite då och då. Möjligtvis att dom blivande ärmarna kan få följa med. Sen har jag en Sillsallad på gång, spetskanten är klar och sjaldelen är kvar, den är lätt. Jag tar också med ett nystan Malabrigo Lace, det kan nog bli en fin Pyttipanna. Vi får se vad jag hinner med!

20130103-174917.jpg

20130103-174926.jpg
Jag måste erkänna att det inte är helt lätt att hitta alla sina stickgrejer, mycket blev undanplockat i julstädningen, så jag har farit runt som en galning och rotat och letat!

4 kommentarer

Filed under Garn, Roligheter, Stickat

4 responses to “Nödvändigheter!

  1. Åh, vad mysigt det låter med sticktid mellan varven!
    Ska bli kul att se vad du har åstakommit när du kommer hem…;)

  2. Städa är aldrig bra 😉 Hoppas du får trevligt på lägret!

Kommentera

