Avmaskad!

Vilken tur att jag packade ner lite olika stickprojekt.
På måndagskvällen tog garnet till sjalen slut. Lite irri, när bara ett varv och avmaskning återstår.
Vilken tur att jag då kunde plocka fram ett annat projekt 😀
Nu har jag rotat fram mer garn, nystat upp det och stickat klart, bara blockning kvar.
Det blev en Sillpanna!

20130110-200626.jpg
Jag har tillbringat sex dygn ute på landet på en Stiftsgård, när jag skulle åka hem så insåg jag att plånboken hade legat orörd i lika många dygn. Hur ofta händer det?
Jag här även lärt mig att man kan ta frysta bär istället för is i måltidsdrycken. Det kan nog liva upp en vardagsmiddag!

20130110-201230.jpg

2 kommentarer

Filed under Garn, Stickat

2 responses to “Avmaskad!

  1. Åh, vad fint, både sjalen och färgen på blåbärsvattnet!
    Tänk, vad kul det vore om man inte tog fram plånboken så ofta, tänk vad rik man skulle vara då..,;)

Kommentera

