Sillpannan färdig!

Nu är min första Sillpanna helt färdig.
Den blev alldeles för lång.
Men den blev väldigt fin, tycker jag. Jag älskar garnet och färgen, det är Jitterbug från Colinette och jag har köpt garnet av Garnstumpan.
Jag har använt stickor nr 5 och den färdiga sjalen väger 133 gram.
Jag ska testa att sticka den en gång till och då ska jag ändra lite på sjaldelen. Efter ihoptagningen, bara sticka 1 maska sen vända. Jag går återkomma med resultatet senare.

20130111-140835.jpg

20130111-140849.jpg

20130111-140858.jpg

20130111-140905.jpg

8 kommentarer

Filed under Garn, Stickat

8 responses to “Sillpannan färdig!

  1. Lotta

    Jättefin! Det kan väl vara skönt med en lite längre sjal så att den räcker över axlarna ifall man fryser?

  2. Den blev jättefin!
    Funderar på om min Solero kommer bli lika lång…;)

  3. Men åh. Jag blir alltid lika imponerad av dina alster. Och just nu är jag dessutom på väg in i en blå period, så den här sjalen fullkomligt älskar jag! 🙂

    • Visst är det lustigt det där att man går in i nya färger. Jag är totalt insnöad på blått, förut var det rött och jag undrar vad det blir härnäst.
      Om du tänker sticka en likadan så tipsar jag om att göra den lite mindre.
      Mönstret som man börjar med, är delbart med 8+1.
      Nästa gång ska jag lägga upp 233 m, då borde den bli lagom stor. Förutsatt att av stickar med stickor 5!

  4. Kerstin Gimbergsson

    Hej. Jag har suttit och beundrat dina sjalar och blev sugen på en Sillpanna. Jag har ett nystan alpackagarn, 100 gr/230 yards (ca 210,3 meter). Tror du det skulle räcka och hur många masker ska jag lägga upp? Hur grova stickor bör jag ha? Tack för fina mönster/beskrivningar och mycket inspiration 🙂

Kommentera

