Koftan!

Den grå koftan växer, men det går sakta.
Två steg framåt och ett steg bakåt.
När jag stickar utan mönster så har jag en förmåga att glömma vad jag tänkt ut.
Så om jag pausar ett par dagar, så tappar jag helt bort vad jag tänkt ut att göra.
Nu har koftan vilat i en vecka och jag var tvungen att repa upp ärmarna och börja om från början.
Varför kan jag inte lära mig att anteckna vartefter jag stickar?
Det är alltid samma visa!

20130113-121859.jpg

Här är Ellen, min trogna stickkompis!

20130113-122016.jpg

4 kommentarer

Filed under Garn, Stickat

4 responses to “Koftan!

  1. Lotta

    Åh vilka fina bilder på världens sötaste Ellen! 💓

  2. Åh, vad fin hon är, lilla Ellen!
    Och du, lägg ett anteckningsblock eller nåt i stickkorgen så kanske du lättare kommer ihåg att anteckna!

Kommentera

