Påkörd!

Idag blev jag påkörd.
Jag stannade innan jag skulle köra ut i en rondell, då small det.
Min första tanke var, pistolskott (det har skjutits här i stan) sen tänkte jag punktering och till sist kom jag på: Nämen det var visst någon som körde in i min bil, det var därför den skakade till.
Otroligt vad många tankar man hinner med på en microsekund.

Jag slog på varningsblinkersen och hoppade ut. Där stod en generad kille.

Jag har dragkrok på min bil och farten var inte hög, så på min bil blev det ingen åverkan.
På hans blev det en buckla och hans registreringsskylt lossnade.
Jag tyckte inte det var någon idé att skriva skadeståndsanmälan och sådant men jag ville ändå ha vissa försäkringar.
Jag blev otroligt saklig, frågade ut honom:
Har du dubbdäck? Nej.
Har du vinterdäck? Nej.
Han hade sommardäck!!!
Jag fotade registreringskylten på hans bil, sen bad jag att får se hans körkort och fotade jag också.
Sen åkte jag därifrån, ganska sur över att man kan vara så idiotisk att man kör med sommardäck, speciellt när det var ett sådant snöoväder idag.
Fast sen, när jag var inne i mataffären, då blev jag lite darrig!

24 kommentarer

Filed under Oroligheter

24 responses to “Påkörd!

  1. Sarah

    Tur att det gick bra med dig. Men man slutar ju tydligen aldrig förvånas över folk och vinterkörning…..

  2. Lotta

    Tur att du inte skadades!

  3. Men, vilken idiot, sommardäck?! I går var det ju svårt nog för folk med vinterdäck i det före som var. Du borde polisanmäla, vårdslöshet i trafik. Tur det inte gick värre!

  4. Egentligen borde du uppsöka läkare för en koll, bara för att ha det dokumenterat i journalen om det skulle bli något som visar sig först efter ett tag, som problem med nacken…

  5. Oftast kommer ju darrigheten när adrenalinet gått ur. Vilken tur att det gick så pass bra ändå!

  6. Tur att de gick bra!!!! Men utan vinterdäck…. Helt otänkbart för oss norrlänningar…

  7. Jaa, inte konstigt att det händer olyckor, folk tror att dom är ”odödliga”… Inte behövs det vinterdäck inte!
    Skönt att du trots det som hände mår bra och att det blev så ”lindrigt” som det blev, om man kan kalla det så.

    Jag är äntligen klar med min Solero, YES!!!!;)
    Men en liten fråga…hur många uddar har du på den som du visar på bloggen, den orangea?
    När jag jämför min med din så är min typ fyra ggr så hög i själva sjaldelen, finns inte mycket till likhet där inte…:(

  8. Det är lite svårt att svara korrekt, jag har ju inte sett hur din blir. Om du tittar på bilden som jag lagt upp i samband med beskrivningen, så ser du hur jag blockade min Solero. Sen kan du kolla här: https://garnomera.wordpress.com/2012/05/09/blockning/
    och jämföra med hur jag blockar Pyttipannan. Jag vet inte om det hjälper dig, du få i så fall återkomma och beskriva ditt problem, lite mer i detalj 😀

  9. Obehagligt!!! Tur att det hick bra för dig!

Kommentera

