Den lilla grå!

Fast egentligen är den inte så liten, men jag tyckte det blev bättre som rubrik än, Den stora grå.

Hur som helst, det går långsamt framåt. Jag har kämpat med ärmarna ett bra tag nu. Två gånger har jag repat upp dom och jag hoppas verkligen inte att det blir en tredje.

Under tiden jag kämpat med ärmarna, så har jag funderat, och kommit fram till, att jag inte gillar knapphålen. Dels blev dom aningen ojämna och des tänker jag att dom kan vara ett hinder när jag väl ska bestämma vad det ska bli för kant längs koftan.
Därför har jag hållit på och släppt maskor och plockat upp med virknål. Det var lite pilligt, särskilt nere i den vridna resåren, men det gick. Hurra!

20130117-212945.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Garn, Stickat

Kommentera

