Turtle Ice Remover

Isiga bildrutor är ett av vinterns besvär, tycker jag. Särskilt när man, lite i sista minuten, kommer ut till bilen och den är täckt med den segaste, klistrigaste isen som ingen isskrapa i världen rår på.
Man skrapar och skrapar tills svetten lackar. Känns det igen?
Nu har jag äntligen hittat lösningen. Frågan är bara, varför har ingen upplyst mig om detta tidigare!

Turtle Ice Remover!

Spraya på rutorna, vänta en minut och isen är borta. Ibland kan man behöva skyffla lätt med iskrapan. Är det bara ytterst tungt med is, jag då sprayar man och sen fixar vindrutetorkarna resten.

Underbar uppfinning som jag gillar!

20130124-215844.jpg

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Turtle Ice Remover

  1. Lotta

    Här har du en som började använda detta redan förra vintern! 😀 Såå bra!

  2. Jag köpte en silverfärgad ”sjal” att lägga över bilrutan och sen klämma fast flärparna i respektive dörr, miljövänligt och dessutom bra och billigt. Sjalen är bara att lyfta av och du har en helt isfri ruta. Kostade 29 kr på Jula, på rea 19 kr.

Kommentera

