Sticklan!

Kl 12 i morgon börjar vårt Sticklan.
Vi är ca 20 personer som ska sticka så länge vi orkar.
Vi ska även äta gott och utmana oss med ett Stickquizz. Vi har blivit sponsrade med fina vinster ifrån vår LYS, Ulligt och Gulligt.
Det ska bli spännande att se hur många som somnar eller om vi orkar sticka ända till frukost.

Nu är frågan, vilken stickning eller stickningar, ska få följa med?
Jag har ärmarna kvar på min tröja och så har jag en sjal på gång, hmm. Äh, jag tar med båda.

Det är vi, som brukar vara på Stickcafé i Prostgården, som ska ha ha det här lanet.
Vi hade väldigt kul när vi kom på att det skulle kallas för LAN. Vi är ju inte uppkopplade till ett lokalt nätverk men, som Irja sa: Det här är väl ett lokalt nätverk och så höll hon upp sin sjal med nätmaskor!

Här är en bild från Prostgårdens Stickcafè, som jag tog i måndags när jag testade panoramafuntionen på min mobil!

20130201-151259.jpg

9 kommentarer

Filed under Roligheter

9 responses to “Sticklan!

  1. Låter jättekul! Hoppas det blir mer sånt, då ska jag försöka komma. Kände igen ett par bekanta på bilden från stickcaféet. Sticka tills ni stupar, sno bara inte ihop trådarna!

  2. Häftigt!!!! Andra LAN har man ju varit ”ansvarig” förälder för…. Men inget stickLAN! Ha de så trevlig och sticka så stickorna glöder 😀

  3. Panoramabild, ja verkligen. Hur gör man sånt? Det måste jag undersöka på min mobil!

  4. Vad trevligt det låter, kul att även vi äldre kan lana!;)
    Lycka till och hoppas att ni orkar länge, länge, ha en riktigt trevlig helg!

Kommentera

