Dubbelstickning!

Min tröja får vila lite för jag blev så sugen på att prova Dubbelstickning.
På Stickhelgen i Rättvik, höll Lisa kurs i detta, men då var jag inte alls sugen. Jag har provat det förut en gång. Då var det en Workshop där vi fick sticka med tunna stickor och lingarn. Då tyckte jag det var alldeles för krångligt.
Men nu har jag sett så många fina dubbelstickade saker, både på FB och Instagram, så nu måste jag prova.

Attans att jag inte gick kursen. Att vänta till nästa tillfälle, det är inte min grej. Jag tillhör den ivriga sorten som vill, på direkten. Så med hjälp av Youtube så har jag nu, efter några olika försök, börjat på en halstub.
Jag stickar med Vikings Eco Alpaca. Jag har inget mönster utan chansar vilt, det kan sluta hur som helst.
Ibland blir det fel men hittills har jag lyckats fixa till felen med en virknål.

Heja mig!

20130207-130450.jpg

20130207-130456.jpg

4 kommentarer

Filed under Garn, Stickat

4 responses to “Dubbelstickning!

  1. Fint!
    Heja på!

    Hälsar
    Caroline

Kommentera

