Klämdag!

När ett projekt är avslutat då blir det som ett tomrum innan man bestämt vad nästa projekt ska bli.

Precis som när man läst ut en bok som man tyckt mycket om. Det blir liksom ett tomrum, en saknad.

Halstuben i som jag visade i förra inlägget, den blev  inte som jag tänkt. Den som jag tänkte den till, tyckte den var både för stor och för stickig och för varm. Fast det var väldigt kul att sticka den. Kanske kan jag repa upp den och använda garnet till något annat. Det känns inte som om det var onödigt arbete, jag lärde mig massor.

Men nu då?

Många tankar snurrar i skallen.

Det där fina garnet från VickeVira, kommer jag någonsin komma på vad det garnet ska bli? Jag har redan bestämt att det ska bli någon form av en sjal och jag har redan bestämt namnet på den sjalen. Det gjorde jag utifrån färgen på garnet. Du får  inte veta det, utan du får tåla dig tills jag kommit på vad det ska bli.

Jag har ju min randiga tröja, men ärmarna är sååå tråkiga.

Jag har ju en Pyttipanna i det där mysiga Malabrigogarnet, men det är min körstickning.

Alltså, jag lider ju inte brist på stickningar men det pirrar i mig av längtan att påbörja något nytt.

Fast, jag ska ju på Syfestivalen på fredag, risken är stor att jag hittar något där.

Det här blev ett inlägg som min yngsta dotter kallar för ordbajs, jag bara häver ur mig det som far runt i skallen.

Jo då, jag tänker på annat än garn också, men det får vi ta en annan gång!

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Klämdag!

  1. Ja, det är konstigt hur vi fungerar…och när man vill ha ngt att göra då måste det ju bara kännas så himla rätt, annars blir det ju bara fel!;)
    Tråkigt att tubhalsduken inte blev som ni hade tänkt er, snygg är den i allafall!
    I går kväll var jag bara tvungen att testa mitt pärlgarn och se hur det tillsammans med Alpackagarnet skulle se ut tillsammans, stickade tre spetsar på Pyttipannasjalen och tog upp maskor efter kanten och stickade nga varv, kommer att bli så himla bra, åh, vad jag längtar tills jag kan sticka precis hur mycket som jag vill!!:)
    du kommer nog på ngt fint att göra, det ska bli spännande att se den nya sjalen, blir lite nyfiken…;)

  2. Håller med dej!!!! De blir ett tomrum…. Speciellt efter bra böcker…. Själv ska jag inte sticka så mycket för axlarna behöver vila…. Men jag var tvunden att få göra 4 varv på mitt feb UFO igår 😀

Kommentera

