Ny sjal på G!

Jag har äntligen kommit på hur min Limoncello, ska se ut.

Jag köpte ett garn av Mia i höstas när vi var på Stickfest i öst.

Garnets färg heter Mojito, men jag har hela tiden associerat till Limoncello, så därför kallar jag den för det.

Själva spetskanten är klar och jag kan nog redan nu konstatera att det kanske skulle ha varit bättre om jag valt ett garn som varit mer jämn i strukturen. Men jag älskar just det här garnet så det får bli som det blir.

Själva spetsen är en typ av Påfågelsmönster eller Feather and fan, jag vet inte riktigt det exakta namnet. Det var så väldigt länge sedan jag såg någon beskrivning på just det här sättet att sticka den. Så blir det när man plockar ur den egna minnesbanken.

Kanske någon annan vet?

Nu håller jag tummarna för att det blir så som jag tänker i mitt huvud.

20130222-160930.jpg

8 kommentarer

Filed under Garn, Stickat

8 responses to “Ny sjal på G!

  1. Härligt vårlig färg, det blir finfint!

  2. De där ser riktigt bra ut!!!!! Härlig färg! Trevlig helg!

Kommentera

