Inte riktigt än!

Försök nummer två, i det tuggummirosa garnet, blev väldigt bra, precis lagom att ha runt halsen. Men den drog aningen för mycket garn. Totalvikten blev 105 gram.
Jag tycker det vore bra om man hamnar under 100, så att en härva räcker.
Den här är stickad i ett sockgarn med 400 m/100 gr. Garnet heter Knitglobal och kommer från Stickameras webshop.
Sent i måndagskväll så tog mitt nystan slut men redan på onsdagen låg en ett paket med mera garn från Stickamera i min brevlåda. Hurra för snabba garnleveranser.

Nu min plan att göra ett nytt försök, en sjal som är aningen mindre eller i ett garn med fler meter/100 gram.

Men, jag tror inte på namnet Limoncello, det är så förknippat med färgen. Jag måste hitta på något annat namn.
Kom gärna med förslag!

20130301-000009.jpg

20130301-000029.jpg

6 kommentarer

Filed under Garn, Stickat

6 responses to “Inte riktigt än!

  1. Jättefin sjal i en otroligt läcker färg! Det namn som ploppade ut när jag såg den var ”Raspberry bliss” eller kanske ”Hallondröm” om det ska vara på svenska. 🙂

  2. Elaine

    En fin sjal igen……… Har stickat 3 pyttipannor.
    Fjäderspets……… mitt förslag då blir det inte förknippat med nån speciell färg.

  3. Vilka härliga bilder i detta och det förra inlägget, både sjalen och garnet är så himla läckra!
    Vad heter en sån där hög ”spetsbakad” kaka???? Jag tror att den är tradition någonstans här i Sverige, Spettekaka??? Neej, nu är jag nog ute helt och cyklar, men du kanske förstår vilken jag menar?
    Ha en riktigt trevlig och skön helg!

Kommentera

