Spirello!

Spirello, är namnet på den här sjalen. Jag hade tänkt kalla den för Limoncello men det var så förknippat med färgen. Det kanske man kan tycka om Spirello också men så får den heta.
Det här är en relativt snabbstickad sjal med ett enkelt spetsmönster.
Jag gillar att den halvcirkelformad.
Jag lyckades ta en bild på mig själv när jag bär sjalen hängande över ryggen. Den bilden tog jag för att visa storleken. Jag brukar annars vira mina sjalar två varv runt halsen.
Den här gången har jag stickat med Manos Serena, mitt nya favvogarn!

20130305-141058.jpg

20130305-141043.jpg

20130305-140952.jpg

20130305-141029.jpg

20130305-140943.jpg

14 kommentarer

Filed under Garn, Stickat

14 responses to “Spirello!

  1. Mycket snyggt, och i min favoritfärg!
    Jag kan inte låta bli att undra: hur många sjalar har du?

  2. Lotta

    Den är jättefin Maria!

  3. Den är så vacker!!!!!

  4. Laila

    Ljuvlig! Får mig att längta efter sommardagar med blå himmel och utomhus stickning 🙂

  5. Åh, den var himla fin! Säljer du mönstret?

  6. Jättefin! Och ett bra namn fick den också.

    Min lilla gröna skönhet som du får följa på Instagram är inget ”snabbt projekt” så nu längtar jag efter något av dina mönster. Bra ibland är det i alla fall att ge sig i kast med lite klurigheter som kan ge inspiration till egna design ideér.

    Ha det gott
    Kram
    Caroline

  7. Elaine

    Jättefin sjal……..igen. 3 pyttipannor har det blivit och den här blir det nog också en favorit.
    Jag gillar dina sjalar eftersom dom inte är helt ”spetsiga”, alltså spetsmönstrade. Jag tycker att det blir för mycket av det goda ibland, speciellt om man har sitt eget handspunna garn. Jag har ett naturfärgat handspunnet som skulle passa. Det går ju färga i efterhand.

  8. Anna Åkerman

    Underbar sjal, längtar till den finns på papper. Älskar pytten och det här kommer bli en ny favorit. Var hittar du garnet? Manos har jag ju ört men inte den här varianten. Ses vi på Siv nästa vecka?

    • Hej Anna. Jag kommer inte på SIV, tyvärr. Manos Serena finns hos Yllotyll, ett helt ljuvligt garn i Alpaca och bomull. Vad kul att du gillar min Pyttipanna, jag ska fixa till en beskrivning på Spirellon så snart jag hinner!

Kommentera

