UFO!

UFO = unfinished object!

Jag kan väl erkänna att jag några sådana.

Idag letade jag fram ett av dom och det berodde på dagens event på Online Stickcafé. Det handlade om misstag och olyckshändelser, alltså garnrelaterade sådana.

Jag har en förmåga att lägga undan stickningar utan att lägga med beskrivnigen och det krånglar ju till det när jag sen kommer på att jag vill fortsätta med just den stickningen.

Idag lade jag upp en bild på en halvfärdig sjal och med stor hjälp från en stor grupp stickerskor så har jag nu kommit på vad det är för sjal. Dessutom har jag nu även en beskrivning så att jag kan fortsätta sticka på den.

Sjalen hade legat så länge i sin påse att kabeln på rundstickan hade blivit helt stel i sitt ihoprullade tillstånd. Jag hoppas att den fungerar efter doppet i hett vatten. Dessutom var det en sådan där fin och dyr rundsticka i rosenträ, konstigt att jag inte har saknat den!

20130312-201137.jpg

6 kommentarer

Filed under Uncategorized

6 responses to “UFO!

  1. Är de så man gör!!!!! Har funderat på hur man ska få till rundstickorna som legat för länge. Roligt att läsa att även duktiga stickerskor har sina UFOn 😀

  2. Verkar bli en snygg sjal. Är också förundrad över att du inte saknat stickan. UFON är ju mer vanligt.

  3. Laila

    Ufo:n ack ja. Jobbade undan några sådana för att få börja med en pytt i panna. Den är nu så färdig att endast efterarbetet återstår. Redan börjat på nästa 🙂 Perfekt stickning att slänga med i väskan.

    • Ja, man har några stycken, ufon alltså. Jag har alltid en Pyttipanna på G, just för att den är så lätt att slänga ner i väskan när man ska iväg på något. Kul att du gillar den 😀

Kommentera

