Lotteri!

Jag håller på att sticka en sjal som ska bli en vinst i ett lotteri. Jag valde favoritgarnet, Manos Silk Blend.
Jag slängde ner garn och stickor i körväskan alldeles i sista minuten innan jag skulle iväg på körövningen. När jag kom hem igen så hade det hunnit bli 10 uddar.
På ett ställe har jag gjort ett litet fel. Jag tänker låta det vara kvar, så får det bli ett litet bevis på att det är jag som stickat sjalen.
Naturligtvis är det en Pyttipanna jag stickar. Den är lätt att göra och går snabbt att få klar.

20130320-225856.jpg

Något som jag klurat på men som jag fortfarande inte kan förklara, är skillnaden mellan första och andra hålet i uddspetsens mönster. Omslagen beter sig olika fast dom är stickade på samma sätt. I det andra hålet blir det mer tvinnat än i det första!

20130320-230236.jpg

Så här ser färgerna ut i dagsljus!

20130321-133914.jpg

14 kommentarer

Filed under Garn, Pyttipanna, Stickat

14 responses to “Lotteri!

  1. Den ser ut att bli väldigt fin. Lyckost den som vinner den!

  2. Inger Maris

    Jag har just provstickat en pyttipanna-sjal; varm orange till färgen, ett garn som jag har haft liggandes. Det sägs att en gång är ingenting, men två gånger är en vana; men jag tror att jag redan är fast, för det är inte den sista! Men jag vill gärna vinna din också, för garnet ser helt underbart ut!
    Inger

  3. Jag har också tänkt på det där med hålen…ett tag tänkte jag att jag nog gör fel! Skönt att höra att det även blir så hos dig!;)

    Fint garn till fin sjal!

  4. Laila

    Vad är det för härliga stickor du använder? De ser väldigt behagliga ut. Och garnet har en härlig färgblandning. Manos silk blend är ett underbart garn att sticka i.

    • Garnet är underbart och det är stickorna också. Det är Dominostickor i ebenholtz, köpta hos Stäkets Hantverk. Jag har läst någonstans att dom är tillverkade av restprodukter från instrumenttillverkning. Kanske tillverkades en gitarrhals eller pianotsngenter 😀

  5. Pia Hedin

    I löööv it! ❤ både mönstret,garnet och utlottningen!:-)Pia

  6. Karin Solvold

    Hej, och 10000 tack för ett underbart mönster!!!! Hittade till dig i Januari (tack vare Karin o Elin/Stickpodden) och nu håller jag på med min 6 och 7 Pyttipanna!!! Har gjort en Solero och en Spirello också, men pytten är bäst!!!!!
    Jag tror jag kommit på varför omtagen ser olika ut: På returvarvet, när man stickar 1r, 1a över omtaget ser man ju tydligt att det är många snurr. Men på nästa varv kommer ju inte omtagen precis över varandra. I det andra hålet, ytterst mot spetsen kommer de nya omtagen precis över de tidigare =många snurr) men i det första hålet stickar man ju 2r direkt över förra varvets första hål. Alla snurren finns kvar, men mellan dessa två räta. De nya omtagen kommer lite efter, och inte direkt över alla snurren. Låter jag snurrig?? (hihi)
    KarinSol

Kommentera

