Hur gick det till!

Helt plötsligt har jag två Pyttipannor på gång. Man kan ju tycka att jag borde tröttna på den här sjalen men det har jag inte gjort, än. Förresten, nu kom jag på, jag har ju min reservstickning. Det är också en Pyttipanna i Malabrigo lace. Det garnet är så tunt och därför blir det en pytteliten stickpåse som lätt får plats i handväskan. Alltså, jag har tre Pyttipannor på G.
Den flerfärgade på bilden är den jag berättade i gårdagens inlägg. Den som ska bli en vinst i ett lotteri. OBS! Det är inget lotteri här på bloggen.
Den rosa fluffiga ska få sällskap av lite vitt fluff också.
Jag brukar regelbundet lyssna på Stickpodden med Elin och Karin. jag har lyssnat på alla 23 avsnitt. Nu har det kommit ännu en podcast, Stick with us Podcast. Det är så kul att stickningen är så i ropet att den får unga stickerskor att göra dessa podcasts. Fast baksidan av myntet är ju att man får så många tips och idéer om nya projekt. Hur får man tiden att räcka till?

20130322-133500.jpg

6 kommentarer

Filed under Garn, Pyttipanna, Stickat

6 responses to “Hur gick det till!

  1. Jag stickar på min första pyttipanna nu och det är jättekul. Stickar uddspetsen nu 🙂

  2. Ja hur ska tiden räcka till 😀 Har en väldigt lång vill-göra-lista just nu…. Trevlig helg!

  3. mariannejsson

    Måste ju åxå försöka å få till en pytt… väldigt fin e den ^^

Kommentera

