Rosa acryltippar!

Rosa vackra acryltippar till KnitPro, kan man köpa billigt på Maxi.
Jag blev lockad och köpte två par femmor, det är oftast den storleken jag använder.
Det ångrar jag, dom är urdåliga. Trots att jag inte alls är hårdhänt så gick två stycken av med bara någon timmes mellanrum.

20130405-140048.jpg

Jag flyttar om lite och lyckas frigöra en trätipp. Fortsätter mitt stickande och då lossnar kabeln från fästet, mitt i ett varv.

20130405-140225.jpg

Ok, jag får tag i en annan kabel och lyckas plocka upp maskorna och fortsätter sticka.
Då tar garnet slut!
Letar fram en gammal sjal i samma garn, en sjal som jag inte varit helt nöjd med och som jag faktiskt har funderat på att göra om, den repas nu upp.
Jag struntar i att garnet är krulligt, det får bli som det blir!

20130405-140651.jpg

10 kommentarer

Filed under Garn, Oroligheter, Stickat

10 responses to “Rosa acryltippar!

  1. Trist med tippar som går av 😦 Jag har oxå rosa, genomskinliga, metall å trä å ännu inte lyckats ha sönder nån!

  2. Ibland går det troll i det man håller på med 🙂

    Hoppas alla dina tippar håller och garnet är oändligt!

  3. Alla goda ting är tre. KAnske gäller det oting också. JAg har knäck en rosa genom åren och då lyckades jag sätte mig på den. Tur att den inte stack mig.

  4. Ja, det är konstigt – även olyckor brukar komma tre och tre. Jag måste säga att jag beundrar att du inte gav upp och la eländet längst in i garderoben ;-(

  5. Åh jag som stod och höll i de där idag och bestämde mig fr att inte köpa dem. Klokt beslut då. För jag är säkert mer hårdhänt och så än vad du är.

Kommentera

