Teflonminne!

Varför tror jag alltid att jag ska komma ihåg allt? Min rosa lyxgarnsstickning har vilat i en vecka och nu när jag tar fram den igen så minns jag inte hur jag tänkte. Dessutom verkar jag ha stickat baklänges det sista jag gjorde innan den lades åt sidan. Är det något som blev fel? Borde jag sticka ännu mer bakåt? Eller är felet åtgärdat? Jag hoppas verkligen på det senare för nu ser jag inget fel så jag chansar och stickar framåt igen.
Min knivskadade fingertopp, som var orsaken till avbrottet, börjar läka. Jag har haft Compeed på i en vecka och under tiden har jag stickat med lite tåligare garn.
Lyxgarnsstickningen.

20130415-174422.jpg

Pausstickningen.

20130415-174532.jpg

Mitt snart läkta finger.

20130415-174716.jpg

För en vecka sedan.

20130415-175025.jpg

6 kommentarer

Filed under Garn

6 responses to “Teflonminne!

  1. Vilken tur att de börjar att läka! Plåster är ett elände när man ska göra något 😀

    • Med tanke på hur djupt det var, så har det läkt väldigt bra. Nu följer det nog en tid när pekfingret är lite fnasigt, vilket gör att garnet hakar sig fast! 😛

  2. Hippas du hittade rätt på din lyxstickning!
    Den andra skönheten du håller på med är hur läcker som helst!
    Skönt att fingret läker som det ska och du var himla snygg i den gula klänningen!:)

  3. Haft samma problem med såriga fingrar. Blev mycket hjälpt av LEUKOSILK från apoteket!

Kommentera

