Stickväskan!

Jag har hittat den, ja Stickväskan!
Jag tror faktiskt att den kommer att bli kanonbra.
Man öppnar den som en gammaldags doktorsvöska och inuti finns det sex fack.
Att den var röd med vita prickar, var bara bonus 😀

20130419-195031.jpg

Väskan är av märket, Riesenthel och modellen heter, Allrounder M.
Jag hittade den i en butik som heter, Lifestyle, som ligger på Flemminggatan i Stockholm.
Egentligen var jag på jakt efter en annan butik på den gatan, Poptroll, där jag hört sägas att man kan hitta roliga, mönstrade tights. Men på vägen dit hittade jag alltså väskan. Jag var in och kollade på den, men det var så otroligt dammigt inne i affären, mina händer kändes rejält lortiga när jag tagit i väskan, så jag blev avskräckt. På tillbakavägen så gick jag in igen och frågade om dom hade fler på lager. Jag sa som det var att väskorna på hyllan var så lortiga att jag först tänkt avstå. Turen var med mig och det fanns fler, som var ouppackade. När jag gick därifrån så sa jag (väldigt vänligt) att det kanske skulle vara bra om någon dammade!
På Poptroll hittade jag tightsen jag sökte. Här är lite bilder på sortimentet!

20130419-200049.jpg

20130419-200103.jpg

20130419-200118.jpg

20130419-200127.jpg

20130419-200432.jpg
Oj, det slank visst med en bild på Albert och moster Mia!

4 kommentarer

Filed under Roligheter

4 responses to “Stickväskan!

  1. Agneta

    Ååh vilka godingar både Albert , Mia och stickväskan ! Ja även tightsen förstås men kanske inte på en 60+are som mig. Men en stickväska ska jag nog jaga rätt på 😉
    Tack för tipset!

    Kram Agneta

  2. Vilka helt galet läckra tights!
    Den affären måste jag leta upp nästa gång jag är i Stockholm!
    Och lilla barnbarnet…….visst är det bara så härligt att ha dom!
    Kram
    Caroline

Kommentera

