Semester!

Jag har semester i nästan en vecka, en semester som ska tillbringas ihop med Albert.
Eftersom Albert går på dagis så blir det även lite tid för lite shopping och annat.
Här kommer en liten rapport från dag ett.

20130424-200503.jpg
Utsikten från sängen.

20130424-200606.jpg
Här är jag, redo för en dag på stan.

20130424-200706.jpg
Kul att Kavat gör skor för vuxna men dom passade inte på mina fötter.

20130424-200835.jpg
Gudrun Sjödens Outlet i Årsta. Jag letade bl a efter ett par svarta linnebyxor men det hade dom inga, däremot blev det en klänning.

20130424-201045.jpg
Vi gick ett tag på Söder och tittade bl a, in i Emmaus butik. Där hittade jag, hör och häpna, ett par svarta linnebyxor, knappt använda, från Olars Ulla, i min storlek och dom kostade 120:-!!!
Jag hittade även en kjol från Bondelid för bara 60:-, hoppas den passar någon av döttrarna.

20130424-201540.jpg

Väl hemma igen efter att ha hämtat Albert, så var det dags för matlagning. Jag hade tänkt steka kyckling i ugnen men det fick bli stekpannan istället. Jag fick nämligen inte igång ugnsskrället.
Jag avslutar denna rapport med en bild på en kille som är galen i broccoli!

20130424-201843.jpg

6 kommentarer

Filed under Roligheter

6 responses to “Semester!

  1. Vad mysigt att få vara mojmoj på heltid i huvudstaden!
    Blir lite småfnittrig när det framkommer det ena efter det andra som vi har gemensamt…..förutom garn, kör, klä it sig i Påskvandringar…..

    Visste inte att Gudrun hade en Outletbutik i Årsta, tack för tipset?
    Har precis slängt ett par svarta linnebyxor som jag använt, tvättat, tumlat i 15 år. Nu föll de i bitar. Svensktillverkade!
    Älskar kläder från Olars Ulla!
    Ha en fortsatt trevlig vecka som mojmoj och shoppingdrottning

    Carline

  2. Wow, Olars Ulla-brallor för 120:-! Vilket kap! Ha det så mysigt under veckan 🙂

  3. Härligt!!!! Har Gudrun en out-let? Har dregglat över hennes kläder men har aldrig haft råd…. utom en bättre begannad klänning 😀 Ha en härlig helg!

Kommentera

