Fjärde semesterdagen!

Idag var solen tillbaka, det var vi glada för.
Inspirerad av Stickpodden så har jag gåstickat idag. I centrala Stockholm, fast inte på dom mest folktäta gatorna, där var jag tvungen att fokusera för att ta mig fram. Otroligt vad mycket folk det var.
Det jag stickade på var mössan till Albert. Den blev klar och Albert verkade gilla den för han ville inte ta den av sig förrän han skulle gå och lägga sig. Det var ett gott betyg även om jag själv inte var helt nöjd med resultatet. Intagningen på toppen blev inte riktigt hundra.
Jag har även fyndat idag, en fin och somrig tunika/top, eller vad det nu ska kallas, från Hunky Dory för endast 200kr.
Här kommer lite bilder från dagen!

20130427-232351.jpg

20130427-232404.jpg

20130427-232438.jpg

20130427-232449.jpg

20130427-232507.jpg

20130427-232632.jpg

20130427-232704.jpg

20130427-232711.jpg

20130427-232721.jpg

20130427-233206.jpg

6 kommentarer

Filed under Albert!, Garn, Roligheter

6 responses to “Fjärde semesterdagen!

  1. Superdupermössa!
    Har gjort ett antal sådana till mina juveler.

    Det där med likheter…..i min garderob hänger det flera reafynd från Hunky Dori..;)
    Jättefin tunika!
    Är mojmoj på heltid denna helg och njuter.😀

    Kram
    Caroline

    • Vad kul med alla likheter 😀
      Jag är som sagt, inte helt nöjd med intagningarna på mössan. Jag planerar redan en ny med lite förändringar.
      Hoppas du också njuter av din mormorshelg 😀

  2. Den blev väl fin!!!! KAn du låna ut städaren, skulle behöva ett handtag 😀

  3. Birgitta Andersson

    Hej Maria! Jag träffade dig på stickfest i Härjarö, Du hjälpte mig igång med en pyttipanna, blev jättenöjd. Nu vill min dotter ha en, men lite bredare/längre mitt bak.. Hur ska jag tänka, vartannat v med förkortade v ? Heter Birgitta Andersson från Skultuna. Följer din blogg som är jättetrevlig !

    • Självklart kommer jag ihåg det 😀 Vad kul att du följer min blogg. Om man vill ha en djupare Pyttipanna så skulle jag föreslå att du kollar in min beskrivning som jag kallar för, Oak Leaf Triangle. Annars vet jag inte, möjligtvis blir sjaldelen djupare om man mosstickar sjaldelen. Eller så får du experimentera med förkortade varv, så som du tänkte. Berätta gärna hur det går 😀

Kommentera

