Debbie Bliss Luxury Silk!

Vilket underbart garn, om det inte vore så dyrt så skulle jag vilja sticka massor av sjalar i det här garnet.
Först köpte jag ett enfärgat och ett flerfärgat nystan. Jag märkte att garnet inte var så drygt och köpte ytterligare ett enfärgat nystan. Vilken tur att det var hos min LYS, Ulligt och Gulligt, jag köpte det.
Jag stickade 29 uddar på stickor 5, men i efterhand tror jag att garnet räckt om jag gjort 31 uddar och sen fyllt på sjaldelen med några enfärgade varv på slutet.
Nu blev sjalen aningen kort, fast det går bra att vira den två varv runt halsen och ändå knyta den.
Hur som helst, ett underbart garn som jag definitivt vill sticka mer av!

20130510-111026.jpg

20130510-111034.jpg

20130510-111043.jpg

20130510-111049.jpg

4 kommentarer

Filed under Garn, Pyttipanna, Stickat

4 responses to “Debbie Bliss Luxury Silk!

  1. Håller med, ett jättevackert garn! Snyggt med spets och sjaldel som bryter av lite mot varandra!

    Ha en riktigt trevlig helg!

  2. Supersnyggt Maria tycker din LYS. Kram Ann

Kommentera

