Heja Norge!

Det finns en norsk sida som heter: Dagens gratis oppskrift. Idag var min lilla kofta med där, gissa om jag blev glad 😀

20130720-210016.jpg

I flera dagar har jag rotat runt bland mina garner för att hitta inspiration till nästa projekt. Det har inte gått så bra, inget har liksom gett mig det där lilla extra suget. Det måste vara något enkelt som kan slängas ner i badkassen eller handväska, ja ni fattar, alltså inget tankekrävande.
Men nu har det lossnat. Vi åkte ut till Mejeriet, fd Ullomera, och där hittade jag ett garn som ropade efter mig. Det var ett antracitgrått merinogarn från Abuelita. Det ska bli en test för att se hur min lilla kofta blir i ullgarn. Hittills känns det jättebra, det flyter på mycket bättre än lin och bomull!

6 kommentarer

Filed under Garn, Roligheter

6 responses to “Heja Norge!

  1. Vad roligt! Och fin är du på bilden :0)

  2. Jag sitter just och kollar boende i Norge, vi ska ut till Ålesund och Molde, och så dimper detta inlägg med rubriken Heja Norge! ner i min brevlåda.
    Kul att din beskrivning hamnar där så norrmännen lär sig sticka mer än lusekoftor.

  3. Lotta

    Nämen va kul! Och jag tänkte, precis som Karin, att du är jättefin på bilden (och i verkligheten också förstås!)! Kram

Kommentera

