Allsång på Skansen!

I går var vi ett gäng från, Stickcafé i Prostgården, som åkte till Skansen.
Jag ställde mig i kön redan kl 09.00.
Vi kom in och fick en hel bänk, ganska långt bak.

20130724-100948.jpg

Vi boade in oss på bänken och halade fram våra garnnystan.

20130724-102201.jpg

Sen satt vi där under hela dagen. Vi pratade med varandra och med bänkgrannar både framför och bakom. Det var nog många som var lite avis på vårt sätt att utnyttja dagen, ni vet, inga väntetider bara sticktider.
Vi turades om att gå på toa, köpa mat eller kaffe. Man får bara hålla plats åt en person.

Vädrets makter var inte med oss, det var mulet och blåsigt och väldigt kallt. Skansen sålde slut på allt vad fleecefiltar hette. Många var vi som lindade in oss likt kåldolmar och sen när det började dugga, ja då åkte regnskydden fram direkt. Tur nog så kom det bara några stänk.

20130724-102534.jpg

Just på den här bilden syns inte så många kåldolmar men dom fanns där, jag lovat.
Den äldre damen man ser bakom mig, hon satt exakt likadant heeela dagen, koftan över axlarna och barbent och med veckotidningen i knät. Hon måtte vara väldigt varmblodig.
Ser ni, det gick att sticka under regnskyddet, fast det blev bara några maskor för fotots skull 😀
Fast det blev en hel del stickat, jag hade med mig en ullstickning vilket passade bra i kylan.

20130724-103157.jpg

Hela dagen pågick det repetitioner i för kvällen så vi fick se alla framträdanden flera gånger.
Allsångerna övades det också på och jag fick sjunga med Måns i den allra första låten: Hon kommer med solsken till mig 😀

Under hela dagen höll vi oss uppdaterade på dom sociala medierna, tyvärr så fungerade inte min Twitter under sändning, kanske var det överbelastat.
På vägen hem var det väldigt kul att se alla kommentarer på FB.

20130724-104117.jpg

Eller den här.

20130724-104237.jpg

20130724-113341.jpg

Jag vill även tacka Ulrika Möller som kom på den här roliga idén om att sticka på Allsången.
Nästa år ska vi vara många fler , eller hur!

10 kommentarer

Filed under Roligheter

10 responses to “Allsång på Skansen!

  1. Jag såg dig, Maria! Lite otur med vädret, men vad gör man inte för att få sjunga med Måns!

  2. Jag såg dig också, kul!

  3. Tina

    Få man vara med gänget fast man inte kan sticka, kan ju låtsas :-)//Tina

  4. Ha ha ha… och där kom jag med i din blogg! Kul att se dig på TV… mest skrämmande var att det var maken som sa ”Där är stickgänget” före jag såg er… 😉

  5. Ulricha

    Haha! Jag såg dig också, som ju inte alls känner dig. Jag (flitig läsare av din blogg) blinkade till lite extra framför tv:n igår: ”Jag undrar jag om inte det där är hon i bloggen jag brukar läsa?”, funderade jag för mig själv – och det var det 🙂 Kul!

Kommentera

