Bara någon centimeter till!

Snart är den klar, min lilla kofta i ull.
Jag stickar efter mitt eget mönster i ett alldeles underbart ullgarn jag hittade ute på Mejeriet/ullomera.
Garnet heter Abuelita Merino Worsted, i en mörkt grå nyans.
Jag tycker att det är mycket enklare att sticka i ull än i bomull eller bomull/lin som jag gjort dom tidigare koftorna i. Det blir otroligt mycket jämnare och finare och det är mycket bättre flyt i själva stickandet.

20130727-215416.jpg

20130727-215553.jpg

20130727-215600.jpg

20130727-215932.jpg

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Bara någon centimeter till!

  1. marie

    Åh…dom andra är jättefina, MEN en sådan här måste man ju ha! Har du några speciella tips eller bara till att följa ditt mönster sedan förut?

  2. Jag stickar också hellre i ullgarn. Det här är en vacker grå färg och nu måste jag kolla in ditt koftmönster. Ser nästan ut som en kofta som jag stickat till mitt ena barnbarn och det var ett himla bra mönster.

Kommentera

