Solpaus!

När solen tar paus så hinner man göra andra saker som t.ex surfa runt på Ravelry och leta mönster. Det är otroligt vad tiden försvinner när man tittar in där.
Jag letar efter en stickad sjal till mitt fina silkesgarn från Sjöalyckan och efter en virkad sjal till mitt Regngbågsgarn.
Det senare ska jag absolut ta med till Sergelstorgstrappan, där vi ska Pridesticka på fredag.
Jag har hittat en virkbeskrivning som jag tycker är fin, nu gäller det bara att klura ut hur man gör.
Hoppas bara att det funkar med garnet. Ofta tycker jag att garn av den här typen är finast som härva eller nystan, när det sen blir stickat/virkat så är det inte alltid jag gillar det!

20130731-104621.jpg

4 kommentarer

Filed under Garn, Stickat

4 responses to “Solpaus!

  1. Ewa

    Jag håller verkligen med dig om att sådana garn ofta är vackrare i nystanet. För ett par år sen stickad jag en halsduk/sjal i ett sådant garn. La upp 500 maskor och stickade rätstickning tills garnet var slut. Blev så där 15-18 cm. Maskade av och sydde ihop kortsidorna. Blev en härlig grej att sno runt halsen på ett otal sätt och garnet kom till sin rätt jättefint!
    Ewa

  2. marie

    Kanske är det någon som blir glad av en stickad grej i detta garn? ibland är det en fröjd att sticka och dessutom att ge bort om man inte tycker om färgen själv?

Kommentera

