Mera virkat!

Vad kul det är när man hittar en beskrivning som man gillar. Jag är av den sorten att då vill jag använda den beskrivningen om och om igen.
Den färgglada sjalen måste vila så att jag kan ta med den i morgon när det är Pridestickning i Stockholm. Därför satte jag igång med ännu en sjal i mitt fina, fina silkesgarn från Sjöalyckan.
Vilket underbart garn! Det bara flyter genom fingrarna och det kommer att bli kanonbra.

20130801-110140.jpg

Jag tror att jag kunde tagit en grövre virknål till den färgglada sjalen, nu är den ganska tät, men efter blockning tror jag det blir bra ändå. Jag gillar det här garnet för även om det är färgglatt så är det inte skrikigt, utan milda mjuka färger.

20130801-110227.jpg

Jag lade ut en bild på Online Stickcafé igår och då var det någon som lämnade en kommentar på danska. Jag är dålig på att förstå danska, men det verkar som om personen inte gillar färgen mm. Finns det någon som kan översätta åt mig?

20130801-111008.jpg

20130801-111018.jpg

7 kommentarer

Filed under Garn, virkat

7 responses to “Mera virkat!

  1. ”Vackert, mycket vackert, men det skulle vara riktigt vackert om det var gjort i naturfärger….men, man bör sticka trots värmen!”
    Hälsningar från en skånska i förskingringen

  2. Javisst betyder det stickfasthet. Jag blev lite lurad på att hon inte skrev ihop ordet.

Kommentera

