Signature Needle Art!

Idag kom den med posten, det tog bara 8 dagar från beställning till leverans.
Jag pratar om lyxstickan, Signature Neddle Art.
Jag har länge sneglat på den och jag har lite avundsjukt sett så många andra som stickar med den. För den oinvigde så skulle jag vilja kalla den för rundtickornas Rolls Royce.

20130807-192541.jpg

Nu har testat den lite på en Pyttipannaudd och jag är redan helnöjd. Dels är det den spetsiga udden som lätt hittar in på rätt ställe. Tydligast blev det när jag skulle sticka ihop två maskor. Det är bra glid på stickan. Slutligen vill jag nämna kabeln, den är rörlig så den vrider sig själv i rätt läge när man vänder för ett nytt varv, vilket underlättar enormt.
Jag är helnöjd!

20130807-193558.jpg

23 kommentarer

Filed under Roligheter

23 responses to “Signature Needle Art!

  1. Inte alls avundsjuk….bara lite!

  2. marianne lundholm

    är spetsarna utbytbara? stickan ser underbart fin ut

  3. Kate Nellerup

    Åh, djupt avundsjuk. 🙂

  4. Och jag som trott att en sticka är en sticka, ok rundsticka eller icke …

  5. Har just börjat sticka med ett garn som gärna delar sig, visade sig redan vid uppläggningen. då kanske en sådan här sticka är bra?

  6. Hur förvarar man rundstickor? Jo ihopsnurrade. Och så ser de ut som en telefonsladd när man ska använda dem…. Den där ser härlig ut.

  7. Jag har också ett par vackra stickor av samma slag. Kabeln är fantastisk. Att jämföra med den gamla sortens stickor där kabeln stelnar i böjar är som att jämföra… jag vet inte vad. Det går helt enkelt inte att jämföra. Men glidet är jag inte överens med dig om. Jag tycker att de är tröga och jag blir dessutom svettig i händerna på ett sätt som jag aldrig blir med mina andra. Men jag har som sagt inte stickat så mycket med dem än och mina krav/förväntningar var kanske alltför höga.

  8. Pernilla

    Hej! Jag har svårt att bestämma mig om stickans längd. Vilken längd valde ni? Jag väljer mellan 5 och 6 inches. Har aldrig provat en sticka som har 6 inches. Fördelar, nackdelar? 🙂

    • Jag har bara en som är 6 inches och väljer efter det hellre den som är 5. Jag köpte en som var 4 men den trivdes jag inte alls med så den sålde jag. Fördel med sexan: man kan mata upp många maskor i taget på själva stickan. Nackdel: vid vissa tillfällen när jag satt ihop ärmar och kropp på en tröja, då har det varit extra bökigt om stickan varit för lång!

Kommentera

