Uppsala!

Jag är i Uppsala på minisemester. Man kan tycka att jag borde åka lite längre bort än bara fem mil, om jag är ute efter semester. Saken är den är att jag är utkastad hemifrån, nä jag bara skojar, men någon behövde vara hemma utan mamman närvararande så då bor Ellen och jag hos Peter i stället 😀
Alldeles innan jag for så fick jag ju in nya lyxsticka med posten. Jag hann provsticka den men inte mer, så väl i Uppsala var mitt första mål Yllotyll. Där köpte jag ett garn som passar stickor nr fem. Jag tiggde mig till att få nysta upp en härva redan i butiken. Tanken var ju att jag skulle sätta igång och sticka direkt.

20130810-123535.jpg
Tyvärr har det inte blivit någon tid för det, endast några korta stunder här och där och då har jag virkat lite på min garnslukande sjal istället.

20130810-123700.jpg
Jag tror att det får bli en avslutande kant i enfärgat blått garn av annan sort.

Det är spännande att semestra med hund. Ellen sköter sig utmärkt som t.ex när vi gick på restaurang, då låg hon snällt och tyst antingen i mitt knä under bordet eller bredvid på soffan.

20130810-124003.jpg
Positivt är att Stadsskogen finns precis där Peter bor och där gillar Ellen att rasta sig.

20130810-124116.jpg
Just nu sitter vi på en bänk mitt i centrala Uppsala. Vi såg alldeles nyss 11 Irländska varghundar passera, det var en mäktig syn, tyvärr lyckades jag inte fånga dom på bild.

20130810-124335.jpg

2 kommentarer

Filed under Garn, Roligheter

2 responses to “Uppsala!

  1. marianne lundholm

    sjalen blir jättefin, du jag skulle ha villa set dom irländska varghundarna, dom är ju så tjusiga

Kommentera

