Sticktid efterlyses!

Jag har semester och borde rimligtvis ha massor av sticktid. Nu har det blivit tvärtom.
Jag har haft min nya rundsticka i en hel vecka och inget har blivit stickat. Ja, jag testade den lite snabbt direkt när jag fick den och sen har jag virkat klart regnbågssjalen, men stickat har jag inte gjort. I mina tankar har jag funderat och funderat över vilken stickning som ska bli den första på nya stickan. Det har varit som slagsmål bland mina garner, alla vill dit först. Dessutom ska man ju veta vad, man ska sticka. Och för att ställa till det lite extra, så har jag ju andra saker som borde göras klart först. Oj,oj, vilka bekymmer.
Nu har jag emellertid löst vissa funderingar och lagt upp 397 maskor och stickat ett varv. Jag ska sticka några varv till innan jag bestämmer mig. Dock vill jag meddela att stickan är underbar!

20130814-184559.jpg

Här är en bild på Albert, som jag umgåtts med i två dagar.

20130814-184642.jpg

Ikväll ska jag på picknick och i morgon åker jag på kryssning till Helsingfors, så det dröjer nog lite till innan jag får till den där sticktiden!

11 kommentarer

Filed under Garn

11 responses to “Sticktid efterlyses!

  1. Kate Nellerup

    vilken sötis, din Albert.
    Sticktid får man ta sig ju!

  2. Först trodde jag att du till och med döpt din nya, fantastiska sticka ;). Sedan, när jag scrollade, såg jag bilden på jättesöta Albert.

  3. marianne lundholm

    en fråga, vet du om nå bra garnställe i Helsingfors? ska kryssa dit i september

  4. Vilken lien ”riddare”, din Abbe!
    Jag våndas över att inte hinna sticka. Jobbet har dragit ut ”dubbelchoken”, som tur är har jag några långhelger på landet att se fram emot. Vi har stickcafe lördag den 24/8 och 7/9 14-16 i Abrahamsgården , Kvarngatan 1 i Norberg. Den 7e september är det dessutom hantverks-och byggnadsvårdsdag på gården…. Välkommen!

  5. Yvonne Schön

    Hej!

    Vilken fin liten kille! För att inte tala om tröjan han har på sig, min favoritbil!
    Min första pyttipanna är klar, tom blockad!! Den väger 25!!! gram. Den blev jättefin, nu har jag börjat på en crouchotte? och Teresa har beställlt en pyttipanna som jag också ska börja på.
    Yvonne

Kommentera

