Dreambird!

Idag har jag för andra gången gett mig på att sticka en Dreambird.
Första gången var i våras, då kom jag ett löv och sen inte mer.
Idag gav jag mig den, på att sticka den igen.
Jag började med att färglägga mina små söta säkerhetsnålar, det skulle vara sex mörka och sex ljusa. Jag målade rött nagellack på sex av dom.

20130822-173908.jpg
Det är gamla säkerhetsnålar som jag köpt i en secondhandaffär, kolla vad söta dom är.

20130822-174008.jpg
Jag kämpade i tre timmar med sticket. Varje gång jag skulle trassla mig förbi säkerhetsnålarna så suckade jag. Hela tiden skulle det vändas och räknas och trassla. Efter ett löv så gav jag upp. Det här är ingen stickning för mig, så det så!

20130822-174155.jpg

Nu har jag repat upp det och ska nog kunna hitta något annat sticke!

10 kommentarer

Filed under Garn, Stickat

10 responses to “Dreambird!

  1. marianne lundholm

    men du, jag har också försökt med den, jag orkar inte heller med dessa nålar, men din ser betydligt mycket bättre ut än min, jag har gett opp, stickade efter svenska beskrivningen, men jag ska kolla den engelska också ibland kan den vara bättre

  2. Jag visste inte vad Dreambird var, men hittade det här på nätet:
    http://www.ravelry.com/patterns/library/dreambird-kal
    Det ser onekligen avancerat ut. Men dina säkerhetsnålar blev ju jättefina med nagellack på!

  3. Nu vet jag hur en Dreambird ser ut – och det är väl en sjal? . Den ska man tydligen inte ge sig på i första taget, i alla fall inte som Tv-stickning 🙂 . Synd, den såg ju fin ut i alla varianter på Ravelry.

  4. siv norberg

    Drembird är ju så jättefin. finns mönstret att få tag i på svenska?

  5. siv norberg

    En sak till tack snälla för pyttipanna den är underbar

Kommentera

