Statistik!

Jag tror jag sagt det förut men, jösses, statistik är ju kul.
I går kväll upptäckte jag att det helt plötsligt kommit en hel drös med besökare från USA. Några stycken brukar jag ha men inte flera hundra! Jag har nog klurat ut varifrån dom hittade mig och jag hoppas att några av dom återvänder.
Men, det som jag tycker är roligast med statistiken på bloggen, är att jag just ser vilka länder besöken kommer ifrån. Jag har alltid älskat att kolla på kartor och på min blogg är det så fiffigt att när jag markerar landet så ploppar det upp på världskartan.

20130822-110036.jpg
Alltså, kolla, vad stort Canada är!
Ibland slutar det med att jag måste gå in på Google map och zooma in mig på platser och kolla runt. Då kan tiden försvinna och jag förlorar mig helt i tid.

Här är en suddig bild på statistiken från igårkväll. Så många engelsktalande, jag undrar vad dom tycker om det svenska språket 😀

20130822-110510.jpg

4 kommentarer

Filed under Roligheter

4 responses to “Statistik!

  1. Du vet att du kan lägga till en gadget som översätter?
    Det har jag på min blogg och när vi var på Kreta visade jag några tjejer i en butik min blogg.
    Dom blev urglada att kunna läsa den på grekiska och var fascinerade över mina recept bl a.
    Ha det gott och du den där stickningen med nålar och vändningar……låter inte som nåt för mig heller!:)

    Caroline

  2. Kirsi

    Och en mer från Finland. Jag hittade din blogg just nu och jag tycker att den ser jätte fantastik ut. En dag ska jag försöka att sticka sjalar som du har på dina sidor. På kvällen jag öterkommer och läser mera 😀

Kommentera

