Stickäventyr i Göteborg!

Jag är i Göteborg, lite sådär helt plötsligt. Min bror var hem till Enköping över helgen och när han skulle tillbaka till Göteborg så passade jag på att följa med. Perfekt, så här när det är min sista semestervecka.
Jag kollade runt lite för att se om det var några Stickcaféer på gång och då såg jag att Magasin Duett, skulle ha ”Öppet Hus” idag.
Jag är väldigt glad att jag fick sällskap av Lotta. Hon tog sig hit från Borås och vi sammanstrålade vid Olskrokstorget. Där började vår garnsafari med ett besök hos, Knit and Purl, mycket trevlig butik som dessutom har Stickcafé i morgonkväll.

20130826-205110.jpg

Vi åt en god lunch och sen gick vi till Tummelisa, där glömde jag tyvärr att fota.
Efter det så begav vi oss mot Magasin Duett. Det blev lite irrvägar in på kyrkogården innan vi äntligen hittade rätt.
Väl framme så välkomnades vi av Petra. Det var full fart bland alla fina garnnystan och jag hittade genast några som ville följa med mig hem. Efter lite fika och lite stickande så hittade jag ytterligare några nystan som jag inte kunde motstå.
Ett mycket trevligt besök med trevliga stickerskor!

href=”https://garnomera.files.wordpress.com/2013/08/20130826-210344.jpg”>20130826-210344.jpg

20130826-210400.jpg

20130826-211049.jpg

Den här lilla söta puben hann vi tyvärr inte besöka.

20130826-211204.jpg

6 kommentarer

Filed under Garn, Roligheter, Stickat

6 responses to “Stickäventyr i Göteborg!

  1. Så trevligt att gå på safari bland garn affärer, och fina nystan du har hittat.
    ha det gott

  2. Läckra trädvärmare! Jag såg sådana i Lillehammer (Norge) utanför konstmuseet. Något för Enköping?

    • Det finns lite garngraffiti utanför Garnaffären, Ulligtoch Gulligt, men visst vore det kul om hela Enköping fick lite dekoration. Jag ska ta upp det när Stickcaféet börjar 😀

  3. Vilka härliga garner!

Kommentera

