Göteborg dag två och tre!

Dag två inleddes med sovmorgon och sen tog jag mig ner på stan med kosan ställd mot Avenyn och Deisy Design. Linda var på plats och det var väldigt trevligt att träffas. Vi pratade om det kommande stickeventet, Sticka till Tallinn, i oktober. Jag klämde och kände på lite garner och köpte ett par nystan samt lite stickmarkörer.

20130828-143620.jpg

Jag har haft en sån himla tur med vädret här i Göteborg. Det har varit riktigt fint sommarväder och varma tröjor och jacka har jag släpat med mig helt i onödan.
När jag fikade var det så varmt att jag valde att sitta i skuggan.

20130828-143844.jpg
Kl 18 var jag på plats vid Olskrokstorget hos, Knit and Purl. Där var det Stickcafé och det var fullt av härliga stickare med massor av inspirerande stickningar. Det var mest nya ansikten men en kände jag sen tidigare, det var Eddy. Vi träffades på sticklägret förra sommaren.
Det blev en supertrevligt kväll och bodde jag i Gbg så skulle jag gå tillbaka varje tisdagskväll. Lite garn fick förstås följa med mig hem.

20130828-144348.jpg

20130828-144356.jpg

Stort tack sänder jag till min bror med familj, som lånade ut en sängplats åt mig.

20130828-144619.jpg

Jag avslutade mitt Göteborgsbesök med en lunch i Strömmingsluckan, det var bland det godaste jag ätit på länge!

20130828-144918.jpg

Nu ska jag sticka vidare på min kofta!

20130828-145303.jpg

4 kommentarer

Filed under Garn, Roligheter

4 responses to “Göteborg dag två och tre!

  1. Vad roligt att du hittat våra stickande smultronställen! Jag har precis avslutat en kofta efter ditt fina mönster. (Bilder kommer på bloggen).

    • Ja, jag var på en härlig garnsafari och träffade en hel massa trevliga stickare. Vad roligt att du stickar min kofta, jag ska hålla utkik i din blogg 😀

  2. Så trevligt du har haft det.
    Tack för ditt fina mönster av koftan, den blev super bra,
    Ha det gott
    Ingvor

Kommentera

