Oj, det har jag visst glömt!

Att blogga, alltså.
Den sköna semestern är över för denna gång och jag har börjat jobba igen.
På sätt och vis är det ganska skönt att återgå till rutiner och vardag, även om det inkräktar på min sticktid 😀

I tisdags hade vi en personaldag och fick bland annat lyssna på ett väldigt bra föredrag av Charlotte Ohlsson Bresciani. Det handlade om, hur vi bemöter människor med olika funktionsnedsättningar. Charlotte själv har skadat sin ryggmärg och vi fick höra om hennes kamp tillbaka, efter olyckan.
Det var en mycket bra föreläsning som du kan läsa lite mer om här.

20130905-180440.jpg

Med tanke på Charlotte och hennes berättelse så reagerar jag väldigt starkt på något jag läste idag.
Jag har köpt mig ett manikyrset från Scholl.
Tyvärr Charlotte, du får inte använda det, enligt Scholl!

20130905-180939.jpg

Ser du, det står: Håll denna apparat utom räckhåll för barn och rörelsehindrade!
Jag får nästan lust att lämna tillbaka den!

20130905-181318.jpg

Det fanns fler dumheter att läsa i instruktionsanvisningen, läs själv gärna!

20130905-181452.jpg

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Oj, det har jag visst glömt!

  1. Agneta

    Så galet kränkande! Hoppas att många agerar. Jag måste bara skriva ett brev till företaget.

Kommentera

