Fröken Maria!

Idag har jag hållit i en kurs på Medborgarskolan. Kursen hette, Sticka en Pyttipanna.
Det blev en mycket trevlig eftermiddag och tiden sprang iväg i ett rasande tempo. Mina elever var otroligt fokuserade och läraktiga. Det där med omslag åt det ena eller andra hållet, redde vi ut och jag ritade på tavlan som en riktig fröken.

20130908-182917.jpg

Jag hoppas nu mina elever fortsätter öva på hemmaplan!

20130908-183042.jpg

20130908-183048.jpg

20130908-183055.jpg

20130908-183307.jpg

15 kommentarer

Filed under Garn, Roligheter, Stickat

15 responses to “Fröken Maria!

  1. Vad kul! Visst är man nöjd efter en studiecirkel när man lyckas med att inspirera och får dela med sig av sin egen entusiasm. Bra jobbat!

  2. Linda Jefferson

    Visst, här övas det för fullt! Tack fröken för en mycket kul och givande eftermiddag!

  3. De gör de säkert!!!!

  4. Hejsan,

    Jag är helt ny på det här med att sticka och jag har verkligen fallit handlöst för denna underbara hobby!
    Jag är inte speciellt duktig ännu, men det kommer väl med tiden antar jag 🙂

    Jag skulle väldigt gärna sticka min första sjal och jag undrar helt enkelt vilken som är lättast att börja med? 🙂 Och vad för sorts stickor som behövs.

    För övrigt så är din blogg superhärlig att läsa! 🙂
    /Sara

    • Mitt råd till dig är att välja något som du verkligen vill ha. Sen lägger du till lite, jäklaranamma. Är det någon stickterm du inte förstår så googla eller sök på youtube. Vad gäller garn så föreslår jag ullgarn, gärna ett lite kraftigare typ Manos Silk Blend, det är väldigt lättstickat.
      Du får naturligtvis fråga mig också, om du stöter på problem!
      Lycka till med ditt framtida stickliv 😀

    • Hej igen, din blogg är också väldigt fin och jag ser att du bor nära så jag vill bara säga att du är väldigt välkommen till, Stickcafé i Prostgården. Där finns det stickglada tjejer i alla åldrar och massor av kunskap som vi gärna delar.
      Vi träffas varannan måndag, ojämna veckor, kl 18.
      Gilla vår FB-sida så får du mer info!
      https://m.facebook.com/StickcafeIProstgarden?__user=626038579

  5. Men så kul och det såg ut att bli fint det dom sticka.
    Jag tycker din kofta i tidigare inlägg är snygg.
    Ha det gott

  6. Anna Allansson

    Kommer du ha fler såna kurser? Skulle också vilja lära mig!

  7. Pia

    Jag har snart 10 pyttipannor. Kan inte slute…

Kommentera

