Körresa!

I morgon åker jag på körresa och jag virrar runt och försöker packa smart. Det går inget vidare, det mesta hamnar i väskan lite huller om buller. Det får bli som det blir.
En stickning måste jag också ta med. Tänker att det är säkrast att ta knitprostickan för jag vill inte riskera att bli av med min Signaturesticka i däkerhetskontrollen. Frågan är bara, vilken stickning ska med?
I händerna just nu, har jag ett UFO. En sjal i lyxgarnet, Artyarn och Malabrigo lace. Det var så länge sedan jag började på den här, så jag minns inte riktigt hur jag tänkte. Men nu testar jag att göra sjaldelen som på Pyttipannan men jag stickar bara 1m efter ihoptagningen vid vändningarna. Det ska bli spännande att se hur det blir.
Jag har även målar naglarna idag, man vill ju vara fin när man ska ut och resa. Det blev samma färg på nagellacket som på stickningen. Hoppas ingen tror att jag är så nördig att jag matchar lack och stickning medvetet 😀20130912-171646.jpg20130912-171653.jpg

20130912-171740.jpg

20130912-171750.jpg

16 kommentarer

Filed under Roligheter

16 responses to “Körresa!

  1. Ha det trevligt och så fint garn det är på sjalen.

  2. Margareta Ernevad

    Vilken underbar sjal och vilken härlig färg. Har du mönster till detta underverk också?
    MVH
    Margareta Enevad

  3. Karin Eriksson

    Hej!!
    Jag är helt såld på glitter garner och undrar vad det där garnet heter. Var har du köpt det? Det är ju helt underbart!!!!

  4. Karin Eriksson

    Hejsan nu har jag hittat artyarn!!! Dyrt som attan men oj så snyggt. JAg tänkte bara rådfråga dig lite. Min plan är att sticka en Pyttipanna med dubbel spets och en spets, den främre, ska bestå av fingarnet. Men tror du att det räcker till nog många uddar? Det är bara 104 m…..

    • Wow, det låter som om det kommer att bli väldigt snyggt. Fast jag är tveksam om det räcker, kanske den inte blir så stor. Men testa, det går att repa i Artyarn 😀

      • Karin Eriksson

        Inatt mitt i matningen av bebis kom jag på att det kanske går att korta av den första spetsen, alltså basera den på 8 maskor eller avsluta den tidigare. Ska klura lite…..

      • Avsluta tidigare, tror jag och sen göra något extravarv mellan uddarna så att dom kommer i fas med dom bakom.

Kommentera

