Sticka till Tallinn!

Vilken underbar helg, jag är helt fylld av alla intryck och upplevelser. Det har varit så kul att göra denna stickresa ihop med Maja, Moa och Mia. Det har också varit kul att träffa både gamla och nya, stickvänner.
Jag kommer nog aldrig att glömma alla skratt under lördagens middag. Vi redde ut skillnaden mellan, cheap, sheep och ship. Tack för det, Garnverket 😀

Kl 14.30 klev vi på bussen i Enköping. Den tog oss raka vägen till färjan. Snabbt ner i hytten för att lämna packningen och sen direkt upp till lokalen där vi stickade.
På kvällen var det Ett garnlotterie. Jag hade fem lotter och vann på tre!

20131006-165438.jpg

20131006-165428.jpg

20131006-165445.jpg

Lite senare var det dags för Stickquiss, vi fick alla pris och vårt lag hade tur att få varsin, Zauberboll.
Här är min.

20131006-165754.jpg

På lördagen fick vi en guidad tur runt Tallin, vi hade tur att få en väldigt trevlig guide.
Sen släpptes vi lösa i Tallin.
Jag köpte två par vantar.

20131006-170214.jpg
Sen besökte vi den ökända garnaffären, Karnaluks? Där var det ett fullständigt kaos, ett härligt sådant, garn, knappar, band, pärlor, fjädrar och en massa annat. Tänk dig att du behöver en vit knapp. Hur ska man kunna välja?

20131006-170452.jpg
Jag köpte 10 nystan av ett blått ullgarn och några små burkar till förvaring.

20131006-170725.jpg

20131006-170735.jpg
Det blev en härlig eftermiddag i Tallin, vädret var soligt och varmt.
Väl tillbaka på båten så samlades vi i vår lokal och sen blev det dags för, Knitbattle.
Vann, gjorde Hege från Norge, jisses vad snabbt hon stickade. Nåja, alla som deltog fick pris och jag blev väldigt glad för mitt. Det var en påse med garn, stickor och ett sockmönster från, teetee.
Ett extra plus för den fina asken som strumpstickorna låg i.

20131006-171209.jpg
Senare på lördagkvällen började det blåsa, så vi var många som vinglade runt på båten och natten var kanske i det gungigaste laget, tyckte en del, men jag tyckte det var kul.

En väldigt kul helg har det i allafall varit. Men en del blev nog lite trötta 😉

20131006-171835.jpg

6 kommentarer

Filed under Uncategorized

6 responses to “Sticka till Tallinn!

  1. Vad roligt att allt gick bra! ( Kanske man skall sända dej och välja en ut trisslott) :0)

  2. Ewa

    Ååå, en så trevlig resa! (Förutom sjögången då, men den verkar inte ha bekommit dig något.) Fina priser vann du också, grattis! Tycker speciellt om färgen på det röda, danska garnet. Fast sockgarnet var ju också fint, och det blåa du köpte … Är det en favoritfärg, kanske? Den där knapp-och garnaffärer verkar vara rena paradiset. Varför är den ökänd?

    • Ja, visst är det fina garnet jag fått med mig hem 😀
      Ökänd, ja jag har läst om den affären ganska många gånger bl a på Online Stickcafé 😀

  3. marianne lundholm

    kul o se hur bra ni hade det

Kommentera

