Den vackra hösten!

Det är som ett fyrverkeri av färger ute och jag oar och aahar mest hela tiden. Det finns så otroligt många vackra färger. En del träd ser ut som eld.
Precis utanför mitt staket så står en rönn. Just nu är den härligt mörkröd. Jag försökte fota den men lyckas inte fånga färgen.

20131013-221355.jpg
Jag är ingen bra fotograf, det vet jag, men ändå försöker jag fånga färgerna.
När jag var färdig med fotandet så hörde jag en röst bakom mig, som sa: Hoppas det blev en bra bild. Jag vände mig om och möttes av en äldre hattprydd herre med rullator. Han berättade att han också älskade höstens alla färger och att han nu bestämt sig för att ta med sig färgerna hem. Jag förstod inte riktigt vad han menade men då förklarade han.
I hatten, som förövrigt var av Sombreromodell och som han hade kvar efter en maskerad för länge sedan, så hade han gjort ett hål och däri hade han förankrat en videokamera.
När vi skulle skiljas åt tackade han för pratstunden med orden: Jag hoppas du inte vill ha något arvode.
Han hade även filmat vårt samtal. Tyvärr tänkte jag inte på att jag borde kontrat med att ta en bild av honom.
Apropå att fånga färger, så har jag upptäkt att det är kul att leka med bilder i redigeringsappar. Man kan få till hur konstiga färger som helst.
Den här bilden tycker jag själv, väldigt mycket om. Den finns redan på Instagram men jag lägger gärna upp den här på bloggen också!

20131013-222623.jpg

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Den vackra hösten!

  1. Har alltid tyckt om hösten men i år känns den helt fantastisk. Njuter varje dag jag har förmånen att kunna öppna mina ögon och se allt det vackra!

  2. Vilket fint foto på trädet jag bara älskar dessa höstfärger.
    Ha en bra dag

Kommentera

