Ännu en stickning!

Hur många stickningar kan man ha egentligen?
Jag ska åka på läger och vill ha en stickning med, dels till bussresan och dels till eventuella strötider. En lägerstickning måste vara enkel, ingen beskrivning och den ska gå att sticka i dålig belysning. Man ska även kunna plocka fram den och sticka några maskor lite här och där, alltså upp och ner ur stickpåsen. Det betyder att stickningen måste vara enkel. Det var till ett sånt här tillfälle som Pyttipannan kom till, men nu är jag inte sugen på en sådan.

Jag har en påbörjad Leaving Cowl, den skulle absolut platsa som lägerstickning om det inte var för pärlorna. Jag har även två sockskaft på G, men dom stickas på tunna stickor med tunt garn och i en mörkt grå färg, det funkar inte i dålig belysning.

Så nu har har påbörjat något nytt. I det underbaraste garnet, Lucca Fino. Jag vann det i garnlotteriet på ”Sticka till Tallinn” och jag tror jag vet vem det kom ifrån, det står, Marias Garn, på etiketten. Det passade ju väldigt bra, att det var en annan Maria som vann det.
Jag upptäcker nya mjuka garner hela tiden, det ena mjukare än andra. Det här är dessutom i en vacker ljust lila nyans.
Vad ska det bli då? Hm, ja jag vet inte om det är någon vits med att berätta. Jag brukar kunna ändra mig, men om jag säger mössa eller Cowl, nått av det blir det förmodligen.

Här har jag dukat upp för lite frukoststickning.

20131018-103659.jpg

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Ännu en stickning!

  1. marianne lundholm

    det ska bli spännande o få se vad det blir

  2. Du är som jag. Jag lägger upp dör en sak men maskar av något annat.

Kommentera

