Nytt på stickan!

Jag behöver en stor och varm sjal. Ja,jag behöver faktiskt det.
Även om jag tycks kunna drunkna i just sjalar, så behöver jag en till.
Jag letade och letade på nätet och till sist hittade jag den beskrivning jag ville ha.

Sen kom det till momentet att välja garn.
Jag har ganska mycket garn i mina gömmor så det borde inte vara ett problem. Tro det eller ej, men jag hittade inget som passade. Antingen var det fel färg eller så var det för tunt.

Jag stod precis i begrepp att åka ner till garnaffären när jag plötsligt hittade den rätta kombinationen.

De ena garnet jag fick av Maja i somras, efter att hon varit på Gotland och det andra blev Manos Silk Blend. Färgerna ligger nära varandra men medan det ena garnet är enfärgat så är det andra lite svagt melerat. Det ena är ett rent ullgarn medan det andra är merino och silke blandat.
Det blir perfekt!

20131023-171733.jpg

20131023-171721.jpg

20131023-171708.jpg

10 kommentarer

Filed under Uncategorized

10 responses to “Nytt på stickan!

  1. marianne lundholm

    alltså, vilken tur att du fann dom garnen, vad blir det för sjal då?

  2. Tyglina

    Ohhh vilken härlig färg kombination:)

  3. Som vanligt fina färger. Du har bra smak.

  4. Vilka härliga färger det är på garnet du stickar i, det kommer att bli en fin sjal.
    HA en trevlig helg

  5. Jättefin och litet ovanlig sjal som inte verkar alltför komplicerad att sticka. Tror du möjligen att det finns något svenskt mönster som liknar detta. Håller på att sticka julklappar!

Kommentera

