Trött i benen!

Vilken fantastisk dag det blev. Jag åkte till Syfestivalen ihop med ett gäng härliga tjejer från Västerås Knitters.

20131025-215012.jpg
Det är Johanna, Linnéa, Malin och Agneta som syns på bilden men sen kom det till flera som åkte med ett annat tåg.
Vi blev redan på tåget inspirerade till ny sjalstickning. Det var Linneas otroligt fina sjal, Pop Spot, som man kan se skymta i fönstret.
Garnet till den här sjalen hittade vi hos Solkustens Spinneri.
Vi var några som deltog i en workshop hos Sjöalyckan. Vi lärde oss virka små söta stjärnor som ska kunna bli en sjal.

20131025-215447.jpg
Det fanns mycket fint att titta på och köpa, men roligast är nog att träffa andra stickkompisar. En del känner man från tidigare och en del endast från bloggar, Instagram och Facebook. Här är vi hos Petra och Mia i Magasin Duetts monter.

20131025-215911.jpg
Tant Kofta hade med sig en massa fint, jag köpte garn och mönster till hennes söta äpplen.
Efter Syfestivalen åkte jag ut till Täby. Vilket krångel det är att åka dit, man måste byta både här och där och det sista tåget var Roslagsbanans gamla skrälle. Det måste vara en kvarleva från, ja, jag vet inte vad, gammalt var det.
I Täby Centrum letade jag mig fram till Apple Store, där köpte jag mig en ny iPhone, äntligen!

20131025-222048.jpg

6 kommentarer

Filed under Uncategorized

6 responses to “Trött i benen!

  1. Lotta

    En ny iPhone är du värd! Jag behåller min gamla så nu har vi I N T E längre likadana! 😉

  2. Bildgooglade lite. Och kan du se vem som fastnat i bild här. 😉

Kommentera

