Mera garn!

Min tjocka och varma sjal behövde mer garn. Det var gotlandsgarnet från Yllet som inte räckte. Jag tänkte att det är väl bara att gå in på Yllets hemsida och beställa. Sagt och gjort, jag hittade dit och hittade exakt det garn jag behövde. Garnet kostar 110kr men så såg jag att dom skulle ha 65kr i frakt. Då backade jag. Jag tycker det är lite väl saftigt med 65kr för att skicka 100gram garn. Jag gissar att om man beställer mycket garn, så är det ok med 65kr i frakt, men för en härva är det lite väl mycket. Jag kan förstå att det är enklare att ha en och samma taxa för alla men….
Eftersom jag skulle till Syfestivalen så tänkte jag att där kan jag nog hitta ett alternativt garn och det gjorde jag. Det blev ett isländskt garn, Lettlopi, det blir perfekt. Det är i samma färgskala men lite ljusare och det går bra ihop med det melerade som ligger i botten!

20131026-211011.jpg

Jag skrev till Yllet och ifrågasatte det dyra portot, men jag fick inget svar!

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Mera garn!

  1. marianne lundholm

    jamen, det är ibland jobbigt med att få hem garnet, mycket pengar tycker jag oxå

  2. Håller med om att 65 kr för ett litet nystan var häftigt!!!!

Kommentera

